Last van rugpijn?

We blijven allemaal te lang voor de computer of laptop zitten. Zowel op het werk als thuis. Het gevolg: rugpijn.

Hier geven we je een aantal tips om je rug te sparen.

  • Zet je mooi in een neutrale houding.
  • Zit op een goed (ergonomische) bureaustoel
  • Zit met de knieën in 90° en stompe hoek in de heupen. Je zit dus iets hoger dan je misschien gewoon bent.
  • Zet het scherm wat hoger zodat dat je recht op je scherm kijkt
  • Blijf niet urenlang op een laptop werken. Let op je houding. Sluit een extern toetsenbord en scherm aan als je langere tijd op een laptop wil werken.
  • Ben je op je werk? Veel bedrijven helpen je om een goede rughouding aan te nemen. Bespreek dit met je collega’s of de dienst Welzijn op het werk.

 

Je armen steunen comfortabel op de tafel, je scherm staat  nu wat verder en hoger, je voeten ontspannen op de grond, je rug mooi recht (overdrijf niet), schouders lichtjes naar achteren en doe de chin tuck.

 

Regelmatig last van je rug? Schrijf je in op de nieuwsbrief van wegmetrugpijn.be. Zo krijg je regelmatig tips, oefeningen en nieuwtjes in je mailbox.

Reactie toevoegen

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
CAPTCHA
Op deze manier vermijden we spambijdrages.